Pomoc
W tym miejscu zebraliśmy najczęściej zadawane pytania podzielone na kilka kategorii. Jeżeli szukasz pomocy technicznej lub dotyczącej telewizji czy Internetu to miejsce stworzone specjalnie dla Ciebie.
Kwestie techniczne:
Światłowód to najnowocześniejsza technologia pozwalająca osiągnąć najszybszą prędkość przesyłu danych, niezawodność oraz odporność na wszelkie zakłócenia. Prędkość ściągania do 1 gb/s, możliwość korzystania z Internetu z kilku urządzeń jednocześnie. Usługa ta jest świadczona za pośrednictwem światłowodu bezpośrednio w Twoim lokalu (FTTH).
Internet bezprzewodowy to taki typ sieci, w którym sygnał dociera do klienta drogą radiową. Sygnał, który jest wysyłany jest sygnałem cyfrowym wobec tego potrzebne jest urządzenie do jego odbioru. Standardowa przepustowość tego rodzaju urządzenia wynosi maksymalnie 30 Mbps. Internet bezprzewodowy jest dobrym rozwiązaniem w przypadku, gdy mieszkamy w małej miejscowości lub w takim miejscu, gdzie nie dociera inny sygnał i nie ma możliwości funkcjonowania innego kanału komunikacji (brak dostępu do sieci światłowodowych).
Nie, wifi jest wolniejsze niż połączenie kablowe i ma na to wpływ wiele czynników. Przy testowaniu prędkości łącza rekomendujemy kablowe połączenie komputera, które jest stabilniejsze.
Prędkość Internetu ma bardzo duże znaczenie w naszym codziennym użytkowaniu komputera, od niej zależy prędkość ściągania, możliwość oglądania filmów online oraz ładowania się stron www. Aby podjąć decyzję jaka prędkość będzie nam potrzebna należy zastanowić się z ilu urządzeń łączących się z siecią będziemy korzystać i co będziemy na nich robić.
Sprawdź dostępność usług na naszej stronie lub skontaktuj się telefonicznie z biurem obsługi klienta.
Jeżeli tego wymaga instalacja to tak, ale zawsze uzgadniamy to wcześniej z klientem.
Standardowo, bez żadnych problemów trwa 1-2 godziny.
Łącze bezprzewodowe
Po pierwsze sprawdź, czy twoje urządzenie jest podłączone do prądu. Następnie sprawdź prawidłowość podłączenia przewodów do zestawu odbiorczego, powinien być podłączony do gniazda POE w zasilaczu. Twój komputer lub router powinien być podłączony do gniazda LAN.
Należy również sprawdzić router bezprzewodowy, czy świeci się dioda POWER. Sprawdź także diody wypinając i wpinając kable sieciowe.
Jeśli komputer łączy się z urządzeniem odbiorczym kablem sieciowym, odłącz i podłącz ponownie kabel sprawdzając czy komputer zareaguje na to odpowiednim komunikatem.
Łącze światłowodowe
Sprawdź, czy router światłowodowy jest podłączony do prądu. Jeśli na routerze miga na czerwono dioda „LOS” sprawdź, czy kabel światłowodowy między gniazdem abonenckim. a routerem jest poprawnie podłączony tj. zielona wtyczka do zielonego gniazda na ścianie i niebieska wtyczka do niebieskiego gniazda w routerze. Spróbuj delikatnie docisnąć wtyczki. Skontroluj kabel światłowodowy czy nie jest uszkodzony lub nadmiernie zagięty.
Routery WiFi
Jeśli komputer łączy się bezprzewodowo (WiFi) sprawdź czy na Twoim urządzeniu jest włączone połączenie sieci bezprzewodowej.
Spróbuj ponownie wyszukać dostępne sieci bezprzewodowe i po znalezieniu swojej spróbuj się połączyć. Standardowo hasło do sieci bezprzewodowej jest z naklejki spod routera.
Najlepiej nie ruszaj guzika „RESET”, powoduje to przywrócenie ustawień fabrycznych routera i będzie konieczna jego ponowna konfiguracja.
Ustawienia komputera
Spróbuj wyłączyć zaporę sieciową (jeśli posiadasz takową zainstalowaną). Uruchom ponownie komputer. Jeśli posiadasz inny komputer sprawdź na nim działanie internetu.
Wszelkie usterki prosimy zgłaszać telefonicznie lub mailowo. Postaramy się pomóc jak najszybciej to będzie możliwe.
Każdy nowszy komputer powinien osiągać żądane prędkości, jednak zawsze wybierając prędkość należy wziąć pod uwagę wymagania sprzętowe.
Zalecamy, aby odłączyć podczas burzy wszelkie urządzenia elektryczne, ponieważ wyładowania atmosferyczne to główne zagrożenia dla twojego komputera i innych sprzętów.
Koszt instalacji jest różny w zależności od prędkości, cena zawiera do 100 metrów kabla światłowodowego od puszki na słupie, rozdzielającej sygnał światłowodowy do domu klienta. W przypadku wystąpienia dłuższych odcinków instalacji rozliczamy się za metr bieżący kabla.
Ogólne:
Do podpisania umowy potrzeba tylko dowód osobisty, w przypadku obcokrajowców karta stałego pobytu.
Tak, wystawiamy faktury w wersji elektronicznej, które klient dostaje mailowo bądź na swoje konto abonenckie. Jeśli natomiast preferowana jest faktura papierowa należy liczyć się z dodatkowym kosztem w wysokości 5 zł doliczanym do rachunku.
- Po pierwsze należy sprawdzić w swojej skrzynce mailowej czy faktury nie znajdują się w folderze SPAM. Jeśli tak jest należy przenieść wiadomość do skrzynki odbiorczej. Jeśli faktury nie znajdują się w tym folderze skontaktuj się z nami, aby zweryfikować poprawność zapisu adresu mailowego.
Wszystkie prędkości są gwarantowane i są zależne od pakietu jaki jest wybierany, jest to zawarte w regulaminie. Gdyby prędkość była niższa niż gwarantowana należy zgłosić to do Biura Obsługi Klienta jak najszybciej.
Nie mamy, żadnych ograniczeń transferu danych, każdy może pobrać ile tylko zdoła.
To zależy od oferty. Decydując się na internet światłowodowy udostępniamy urządzenie z wbudowanym routerem WiFi, natomiast przy ofercie internetu bezprzewodowego router WiFi jest po stronie klienta.
Urządzenie, które dostają Państwo w momencie podłączenia do sieci, pozostaje własnością firmy. Urządzenie jest użyczane Państwu na cały czas trwania umowy abonenckiej. Modem jest serwisowany bezpłatnie przez cały czas trwania umowy.
Zasięg WiFi jest uzależniony od różnych czynników, w tym od kubatury domu. Jest on także zależny od miejsca, w którym jest zainstalowany. W razie wątpliwości nasi technicy pomogą znaleźć satysfakcjonujące rozwiązania dla Ciebie. Zalecamy jednak umieszczenie urządzenia w centralnym punkcie mieszkania, aby zasięg WiFi obejmował zasięgiem całą powierzchnię mieszkalną. Urządzenie nie powinno być zamknięte w szafie, ustawione obok metalowych przedmiotów lub położone pod łóżkiem, wszystkie przeszkody znacznie ograniczają sygnał.
Standardowo umowa po zakończeniu określonego okresu przechodzi na czas nieokreślony na wyższą kwotę, o czym informujemy klientów przed jej zakończeniem mailowo i telefonicznie. W przypadku umowy na czas nieokreślony w każdym momencie można umowę rozwiązać. Okres wypowiedzenia wynosi miesiąc ze skutkiem na ostatni dzień przypadającego okresu rozliczeniowego.
Telefon:
Aby rozpocząć proces przeniesienia numeru należy złożyć wniosek o przeniesienie numeru w naszym biurze. W razie jakichkolwiek wątpliwości należy się z nami skontaktować.
Usługę telefoniczną zawsze sprzedajemy w pakiecie z Internetem. Aby zapoznać się z naszą ofertą prosimy o kontakt.
VOIP czyli Voice Over Internet Protocol, wykorzystuję zamiast tradycyjnych linii telefonicznych linie światłwodową. Do korzystania z telefonu stacjonarnego VOIP wykorzystujemy zwykły telefon stacjonarny.
- Należy kabel łączący telefon stacjonarny z urządzeniem, które dostarcza Internet światłowodowy podłączyć w gniazdo TEL1, niektóre urządzenia umożliwiają także podłączenia drugiej linii w gniazdo TEL2.
Telewizja:
Tak dołączony jest dekoder z nagrywarką, w ramach usług dodatkowych oferujemy również multiroom, który pozwala oglądać telewizję na kilku odbiornikach.
Zależnie od wybranego pakietu oferujemy od 125 kanałów (w tym 76 HD) do 191 kanałów (w tym 125 HD). Istnieje również możliwość wykupienia dodatkowych pakietów telewizyjnych t.j. Canal+, Filmbox, pakiet popularno-naukowy, muzyczny czy pakiet sport i rozrywka. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Telewizja.
Tak, oczywiście jest taka możliwość. Taka usługa nazywana jest multiroomem i jest płatna 15 zł za każde urządzenie.
Nie, nasza telewizja świadczona jest po światłowodzie – czyli tym samym kablu, który odpowiada za Internet. Jedynie router WiFi wymaga połączenia kablowego z dekoderem telewizyjnym.